Halaman


Custom Search

Rabu, 31 Ogos 2011

Orang Yang Baik

Ayat yang seringkali kita dengar dari orang yang mengaku Islam di dalam dirinya: 

  1. "Hati kami baik walaupun kami tak tutup aurat." 
  2. "Orang yang solat belum tentu baik." 
  3. "Orang berpuasa belum tentu sembahyang." 
  4. "Wanita yang tutup aurat belum tentu baik." 


 Jawapannya adalah: 

  1. Adakah hati itu baik dan sihat jika melanggar perintah Allah s.w.t? 
  2. Orang yang baik tentu akan solat. 
  3. Orang yang solat sudah tentu berpuasa. 
  4. Wanita yang baik sudah tentu tutup aurat.

11 ulasan:

KaKTuS BeRDuRi berkata...

suka dengan kata2 tu..mesti tercengang org yang cakap macam bajet baik tu..emm..

rashid berkata...

alasan yg lebih keras "takpe, saya yang tanggung dosa.."

herizal alwi berkata...

Mantap
:)

atie berkata...

Betul kan, memang ada juga terjumpa orang yang cakap camtu.......Nak share yer, TQ

abu adam berkata...

Tepat sekali

Tanpa Nama berkata...

saya pun biasa dengar ayat macam itu..kita doakan ajalah semoga Allah memberikan hidayah kpd mereka yg berkata begitu..aaminn

Tanpa Nama berkata...

mcm mana dgn org yg btudung tapi suka mengumpat?

Tanpa Nama berkata...

org yg bertudung suka mengumpat?

seperti dlm artikel tu,
orang yg tutup aurat tak semestinya baik..
tapi org yang baik, mesti tutup aurat...

kesimpulannya,
kalau orang tu baik, dia akan tutup aurat dan jugak tak akan mengumpat...

tapi kalau orang tu tutup aurat, dia mengumpat, maknanya dia bukan orang yg baik...

Tanpa Nama berkata...

Jawapan yg mantap.."klw awak sorg yg tanggung dosa tak pe..tp masa kat akhirat nanti..klw d persoalkan knapa tak tegur..apa nak jawab..sesungguhnya seorg muslim itu saudara bg muslim yg lain nya"

Tanpa Nama berkata...

Mohon share ye,syukran,May Allah SWT bless you

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, kurniakanlah hidayah Mu kepada kami..