Halaman


Custom Search

Jumaat, 18 Jun 2010

Zionis Laknatullah


Tengah malam tadi, dapat sms dari sorang member. taktau la betoi ka dak.

Smsnya berbunyi begini:
"Fwd by friend to friends...:
Innalillaahi wa inna ilaihi roojiu'un...
Baru saja dapat khabar dari Dompet Dhuafa: Ambulan Team Mercy yang membawa doktor2 dari seluruh dunia menuju Palestin dibom Yahudi Laknatullah. 19 orang syahid, 12 orang doktor Team Mercy belum ditemukan. Mohon do'a dari semua mu'mim mu'minah. Dari: DDR & Dr. Jose Rizal."

"Terima kasih kepada encik Hairil kerana telah memberitahu hal sebenar. Rupa2nya berita ini adalah palsu. Pelik betul, apa la yang mereka dapat dengan membuat berita palsu macam ni. Kepada pembaca sekalian, abaikan posting ini. Saya takkan delete posting ini agar orang yang pernah mendapat atau membaca mesej ini tahu bahawa berita ini adalah palsu."

Khamis, 17 Jun 2010

Cara Mencuci Kencing

Mungkin ada yang menganggap perkara mencuci kencing adalah sesuatu yang remeh dan kecil. Tapi sebenarnya ia sangat penting. Kalau kita tak cuci kencing dengan betul, amalan kita tidak diterima oleh Allah.

Kita sangka kita dah buat amalan yang banyak, tapi rupa-rupanya amalan itu Allah tak terima. Maka sia-sia saja. Sebabnya, kita tak cuci kencing kita dengan bersih. Aduh, kalau begitulah jadinya, alangkah ruginya kita. Alangkah malangnya kita.

Jadi, sila ambil perhatian tentang perkara ini. Sila baca entri ini dengan penuh teliti dan amalkan.

Isnin, 14 Jun 2010

Rokok


Tak tau la nak kata apa. Klik gambaq untuk baca dengan lebih jelas, pastu faham2 la sendiri...

Jumaat, 11 Jun 2010

Saling Mengingati



Selalu jugak dok dengaq kes macam nih. Bila kena tegoq ja kata, "Macam la hang tu baguih sangat". Ada jugak yang suka jawab, "Alaaa... kuboq masing-masing".

Walau seburuk manapun orang yang menegoq kita, kalau dia cakap benda yang betoi, kita ikut. Kalau dia cakap benda salah, kita pebetoi balik dia tu.

Sekurang2nya, bila kita buat baik tu, kita dapat pahala, orang yang suruh tu pun dapat pahala.










p/s: Post ini merangkap post ke-100.

Selasa, 1 Jun 2010

Rukun

Dalam posting kali ni, saya nak sebut pasai rukun-rukun dalam agama Islam. Rukun-rukun ni termasukla rukun islam, rukun iman dan lain-lain lagi yang akan saya nyatakan di bawah. Kalau rukun negara boleh hafal, sepatutnya rukun-rukun dalam Islam ni WAJIB kita hafal.

Bila dikatakan rukun ni maksudnya ialah, kalau kita tinggalkan salah satu rukun yang dinyatakan, maka tak sahlah ibadat yang kita buat tu.

Antara rukun-rukun yang nak saya nyatakan di sini ialah: